Poutní trasa Vranov - Velehrad
Žarošice - Hora sv. Klimenta zpět

Informace

Výchozím bodem etapy je poutní kostel sv. Anny v Žarošicích. Trasa vede po silnici I. třídy směrem k obci Archlebov. Kousek před Archlebovem se odbočí vlevo na zpevněnou polní cestu a po cca 1,2 km se odbočí vpravo. Neznačená cesta vede ke kapličce a pokračuje po vrstevnici Dubového Vrchu. Klesající polní cesta vede do Ždánic. Poblíž ždánického zámku se cesta napojuje na zelenou turistickou stezku, která vede přes Lovčice do Ostrovánek. Na konci obce u kapličky Panny Marie pokračuje cesta po silnici až do centra obce Bukovany. Zde se u turistického rozcestníku cesta napojuje na červeně značenou stezku, která vede do Bohuslavic. Odtud cesta stoupá na hřeben Chřibů, míjí zajímavé skalní útvary Kalíšek a Rozštípená skála a vede v blízkosti Koryčanské kaple. Cílovým místem je hora sv. Klimenta, kde stojí dřevěná kaple. Lokalita patří k významným duchovním místům Moravy.

Etapy v poutní trase

Hora sv. Klimenta - Velehrad
Velehrad

Poutní trasa

Poutní trasa propojuje významná poutní místa Jižní Moravy – Vranov u Brna a Velehrad. Celková délka trasy je 109 km. Trasa je rozdělena do 6 etap.

Zveme Vás!
Nejbližší místa

Nevybrali jste?
Nevadí, zde máte několik dalších možností!

Hodnocení

z celkového počtu 0 recenzí.
Toto místo zatím žádný z uživatelů nehodnotil, buďte první a podělte se s ostatními o vaši zkušenost.